Nøkkelinformasjon

Gokstad Akademiet Logo
Gokstad Akademiet Logo

Lærested

Studiested

Sandefjord

Nivå

Høyere fagskolegrad

Studiepoeng

120.0

Semester

4

Kostnader

0,- grunnet støtte fra VTFK

Studieform

Undervisning ved lærestedet, nettstudium

Studietempo

Heltid

Søknadsfrist

Løpende

Oppstartsdato

Høst

Godkjenninger

  • Nokut
  • Lånekassen

Om studiet

Trives du med kunder og salg? Motiveres du av å skape resultater og få gode tilbakemeldinger?

Dette studiet gir deg kunnskap om hvordan du kan bli en god selger, og jobbe med å skape gode resultater for bedriften. Du lærer hvordan du selger produkter og tjenester til ulike kundegrupper, med gode teknikker og kommunikasjon.

Studiet salg, ledelse og markedsføring gir deg en praktisk utdanning som gjør at du kan jobbe med salg i mange ulike bransjer.

Du lærer om salg til både forbruker- og bedriftsmarkedet, og om ulike salgs- og markedsføringsstrategier.

Du lærer hvordan du skal selge produkter og tjenester til ulike kundegrupper, med gode teknikker og kommunikasjon. I tillegg får du kunnskap om salg på nett via ulike digitale kanaler.

Undervisningsopplegg

Studiet er lagt opp svært praktisk. Du jobber med emnene slik du vil gjøre det i en jobbsituasjon. Det vil være derfor praktiske oppgaver, øvelser og cases underveis. Studiet har følgende emner:

 1. år

  • Salg og markedsføringens rolle i samfunnet
  • Markedsføringsstrategier
  • Forbruker- og kundeadferd
  • Økonomi og lønnsomhetsanalyse
  • Salgsarbeid

 

 2. år

  • Kundeledelse (Key Account Management)
  • Utforming og oppfølging av tilbud
  • Motivasjon og ledelse
  • Inbound marketing
  • Kultur og etikk
  • Jus i salgsarbeidet

Opptakskrav

Det er to måter å tilfredsstille opptakskravene til studiene:

  1. Formell kompetanse
  2. Realkompetanse

Kontakt skolen for nærmere informasjon rundt vurdering av realkompetanse.

Opptaksinformasjon

Løpende opptak frem til studiestart.

Du søker ved å fylle inn skjema på nettsidene våre.

Karrieremuligheter

Du kan etter fullført og bestått utdanning jobbe med salg og markedsføring i ulike bransjer og med ulike produkter.

Studiet er ikke knyttet opp mot spesifikke bransjer. Studiet danner grunnlag for et bredt spekter av stillinger knyttet primært til salg- og markedsavdelinger i private og offentlige virksomheter.

Studiet egner er også en  kompletterende utdanning til andre fagutdanninger. Det finnes ikke en bransje som ikke har et reelt behov for å selge sine varer, tjenester eller ideer.

Alle bedrifter er avhengig av å selge sine tjenester og produkter, salg og markedsførere spiller en viktig rolle for at bedriften skal skape gode resultater og relasjoner.

Alle utdanninger innen